مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: با باختن ۱۱ بیمار کرونای دیگر در فارس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به چهار هزار و ۸۵۱ نفر رسید.
کد خبر: ۹۷۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 06 July 2021

تاناک فارس به نقل از پیام خبر: سید روح الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۸۴ هزار و ۶۸۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۸۲ هزار و ۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۵ هزار و ۳۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۰۰ هزار و ۶۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی همچنین از بهبودی ۲۷۱ هزار و ۳۳۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کرونا از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۸۵۱ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی این دانشگاه اعلام کرد: با توجه به افزایش سریع بیماری در جمعیت شهری و روستایی، هم اکنون با هجوم بیماران دارای علامت به بیمارستان ها مواجه شده ایم که این امر منجر به اختلال در روند خدمت رسانی به بیماران نیازمند بستری می شود.

حسینی از مردم استان خواست: افراد بیمار یا دارای علامت بیماری کرونا ویروس، قبل از مراجعه به بیمارستان، ابتدا به مراکز منتخب سرپایی درمان کرونا ویروس (مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک مرکز، به بیمارستان مراجعه داشته باشند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار